19062010 - bunga bawang



di rumah saya ada banyak pokok bunga dan pokok-pokok lain. one of them is pokok bunga bawang. ada banyak juga lah bunga bawang ni dekat rumah. awak tau tak bunga bawang tu yang mana? 


daun dia hijau
panjang-panjang
ada macam bawang aka rhizome
bunga dia ada macam-macam warna
ada jenis yang rare dan tak rare

kat rumah saya ade jenis rare dan tak rare. 2hari lepas, bapa suruh lah saya ambil gambar bunga bawang die yang rare, susah nak berbunga. bunga dia warna putih. ada 2 kuntum.

tapi, macam biasalah. saya kan suka melengah-lengahkan kerja. dalam hati nanti lah ambil, sebab masa tu dah nak hujan. bapa dan mak saya pula lepas tu pergi mana tah. jadi, tak ada orang lah yang nak membebel suruh saya ambil masa tu jugak.

petang semalam pergi rumah makcik saya. malam tu balik rumah ternampak bunga tu. baru teringat abah suruh ambil gambar. bunga tu nasib baik ada lagi. dalam hati esok pagi la ambil gambar.

sekali je, pagi tadi abah tanya, dah ambil gambar bunga tu ke belum? abah suruh saya tengok bunga tu. tak ada sekuntum pon yang tinggal. tanpa berlengah lagi, terus kena bebel sekejap.

RASA BERSALAH SANGAT.

dan-dan abah cakap bunga tu 6 bulan sekali baru berbunga. -__________-"

bunga punya pasal, tak pasal-pasal kena bebel. potong stim mood hari sabtu betul. nasib baik mak tak mencelah, kalau tak, lagi berkuasa bebelan tu.

kerana kauuu.......


tak nampak bunga kan?


oh, bukan 2 kuntum la, 4 kuntum! makin rase bersalah :(



rebah ke bumi~~

--> sorry bah, bulan 12 nnt ya amek yeh? :p

3 comments:

Ziela Amjis said...

ko ni dah tau apa cik mat tu obses bunga-bungaan lagi nk tangguh..haha

cik dhiya said...

haha, masa 2 nk hujan..bese la, aku mcm malas2 cket kn.. :p

aliyah yayaya~ said...

padan muka!hahahah