11012011 - 11.1.11 , aku tabah.

macam biasa, kena bangun pagi sebab pagi ni ada class. tapi hari ni istimewa sikit, sebab gaya tarikh pon macam istimewa jugak kan. kena bangun lagi awal sikit sebab ada photo shoot untuk gambar class. classmates dah la ramai gila. memang hiruk-pikuk la masa nak menyusunnya tu. masuk class lambat 15minit. semua berpusu-pusu dengan semangat masuk class.

macam biasa, balik class jalan kaki. kali ni balik jalan kaki sorang-sorang, sambil melihat keindahan alam. nasib baik tak hujan. berusaha menaiki anak tangga hingga ke tingkat 4. penat.

kisah malang bermula.

bukak beg, kunci bilik tak ada. damn. roomates tak balik sebab mereka ada lab, untuk menjiamtkan masa, mereka tak balik. apa ke sengal la aku tak bawak kunci. nak kata rushing, malam tadi siap kemas bag, sebab dah tak tau nak buat apa. haihh. berfikir kejap, kalau pergi mahallah office confirm dah tutup, sebab lunch hour. nak tumpang bilik orang, lama sangat la pulak. tambahan pula ada kerja kena buat. roomates balik lab pukul 5. tengok gaya cuaca macam belum nak hujan. tekad pergi KOS balik. tumpang bag dekat bilik jiran. bawa handphone je.

perjalanan bermula.

menuruni anak tangga dari tingkat 4 dengan kesal. sampai bawah je, sheeeet!! seliper jamban! -________-"
whatever lah, kalau tergelincir ke apa ke hadapi dengan senyuman jela, sebab seliper jamban ni dah haus.
dari jauh nampak segerombolan junior jalan kaki nak balik. semua menghala ke mahallah etc, aku je menghala ke KOS. nak pandang pelik pulak. engkau apasal? adorable nau ke aku? -.- terus menuju ke KOS, masuk WACKOS, mereka tak ada, masuk MUSOLLA cari-cari tak jumpa, rupanya tersorok. borak dalam termengah sedikit, amek kunci, blah.

perjalanan pulang bermula.

rasa sedih. emo pulak tiba-tiba. harap maklum, aku kalau penat, exhausted gila, memang senang nak menangis. lagi-lagi kalau sorang-sorang. nak cakap apa pon cakap la. tak tergugat pun lah. dulu pernah menangis sakan sorang-sorang dekat pekeliling. ye, aku ada beberapa kisah sedih yang agak sadis. sumpah penat! rasa nak duduk kejap bawah pokok. pak guard naik van ni bukan nak tumpangkan. cis!! saman orang je tau. tiba-tiba ada sister naik kereta stop, nak tumpangkan, tapi aku senyum dan geleng-geleng kepala. bukan sombong, tapi masa tu tengah mata bergenang, malu lahhh. lagi sekali, tabah menaiki tangga sampai tingkat 4, amek bag dekat bilik jiran, bukak pintu bilik, bukak tingkap. minum air. penat!!

hikmah :
a. mungkin Allah nak suruh aku exercise lebih dengan cara berjalan kaki ulang alik pergi KOS.
b. mungkin Allah nak suruh aku lebih bersabar dalam menghadapi ujian hidup
c. mungkin Allah nak bagi peringatan supaya aku jangan tinggal-tinggal kunci lagi
d. mungkin Allah nak aku rasa susah sikit dan berusaha
e. mungkin Allah nak aku tau, aku tabah.

ye, aku tabah.

2 comments:

senorita said...

jum follow blog baru akuu..
www.goodtobesecret.blogspot.com
~fara~

Senorita said...

hoi2, bile nk update blog..
anda di tag..